TRX

TRX Suspension Træning er effektiv træning med fokus på styrke, stabilitet, balance og core. Al træning foregår i en slynge, som er enkel at justere. Øvelserne kan nemt justeres i sværhedsgrad, så alle kan deltage uanset forudsætningerne. Timen udbydes også som TRX Light, som er et godt valg, hvis du har mindre skavanker at tage hensyn til eller ønsker at starte på et lavere niveau.

V__0130

Bodytoning

Træningen består af effektiv styrketræning af de store muskelgrupper – lår, balder, bryst, ryg og mave. Timen varieres med forskellige redskaber som bl.a. redondo bold, elastikker og vægte.

Cirkeltræning

Træningen er bygget op som stationstræning, hvor der arbejdes med intervaller indeholdende både styrke- og konditionstræning. Der inddrages forskellige redskaber som TRX, vægte, bolde mm.

Center For Fysioterapi & Traening_fitnesshold_3

Ryg, Mave, lår

Træningen består af stabilitetstræning samt styrketræning for ryg, mave, lår. Der anvendes ofte de store træningsbolde og varieres med brug af elastikker, vægte og redondo bolde.

Ryg-Mave-Lår

Ryg, Mave, bækkenbund

Træningen er som ryg, mave, lår dog uden hop og med et element af bækkenbundstræning i hver lektion. Holdet er optimal at starte på efter en fødsel eller ved behov for skånsom træning. Det er muligt at have dit spædbarn med til træningen.

Ryg-Mave-Bækkenbund

Pilates

Træningen består af effektive øvelser for de stabiliserende muskler i hele kroppen. Der vægtes bevægekvalitet fremfor kvantitet. I træningen kan anvendes elastikker, den store træningsbold, redondo bolden. Pilates er god grundtræning og dermed god basis til de øvrige hold.

Pilates m/ afspænding er som ovenstående beskrivelse, men i hver lektion er der en afspændingssekvens.

Yoga

Træningen består af yoga øvelser med inspiration fra flere forskellige yogaformer. Øvelserne bliver udført til rolig musik og der er fokus på vejrtrækningen og korrekt udførsel af alle øvelserne. I hver lektion er der ligeledes en afspændingssekvens.

Center For Fysioterapi & Traening_fitnesshold_5

Gym Light

Almen træning for hele kroppen med moderat intensitet henvendt til den modne aldersgruppe eller til dig der har behov for at starte på et moderat niveau.

FKT

Timen er inspireret af de kendte træningsprincipper som Crossfit og DGI Act, men med fokus på kvalitet og teknikken i øvelserne. Så er du til en time med høj intensitet, hvor både kredsløbet og din styrke bliver sat på en prøve, så er FKT noget for dig.

Center For Fysioterapi & Traening_fitnesshold_10

Funktionel træning

Funktionel træning går ud på at forbedre naturlige bevæge mønstre, som man allerede laver i sit daglige liv. Funktionelle øvelser består af komplekse bevægelser og kombinerer bl.a. styrke, hastighed og power med balance, smidighed og reaktionsevne i samme øvelse.

Træningen bygger på klassiske øvelser eksempelvis squat og laves med eller uden redskaber som  kettlebells, TRX mm.

Spin

Spin giver med garanti sved på panden og er effektiv kredsløbstræning bestående af både korte og lange intervaller. Vi kører på Bodybike som har et konsol med flere datamålinger bl.a. watt., som kan være med til at effektivisere din træning. Dog er det frivilligt om man ønsker at benytte datamålinger og alle kan være med på spin.

Timerne køres på forskellige niveauer fra Spin light, Spin I, Spin II, Spin II ekstra til Spin III. Alle instruktører tilstræber at vejlede dig som nybegynder uanset, hvilket hold du starter på.

V__4A0B

Spin/ TRX

Timen er en kombination af 30 min spin  med relativ høj intensitet efterfulgt af TRX træning, hvor der er fokus på styrke og stabilitet.

Zumba

Timen er inspireret af den traditionelle Cumbia-, Salsa-, Samba- og Merengue musik. Zumba består af dansebaseret træning med latinamerikanske rytmer.

Zumba tilbydes på forskellige niveauer fra Zumba Light, Zumba I, Zumba II og Zumba III, hvor der i Zumba Light og Zumba I er grundigere instruktion i koreografien.

Zumba

Zumba/styrke

Timen er en kombination af Zumba danse og styrketræning for kroppens store muskelgrupper.

Zumba 2

Dance IT

Timen er bygget op af simple koreografier og er for dig, der er vild med at bevæge dig til musik. Alle kan være med.

Tilbydes løbende i weekenderne

Center For Fysioterapi & Traening_fitnesshold_11

Karate Kids

Træningen er primært tilrettelagt som leg, hvor børnene får lov at slås lidt med hinanden, lave Kataer (en serie med slag, parader og spark), slå på boksepuder og kamp puder. Der bliver taget individuelle hensyn til børnenes motoriske formåen og lagt vægt på koncentration, koordination og balance. Karate Kids henvender sig til drenge og piger i alderen 6-12 år. Holdene udbydes som et samlet forløb på x antal gange, og kan ikke bookes som vores enkelte hold.

Mindfulness

En lektion med fuld opmærksomhed, hvor du træner din evne til at være i nuét og hvor du med simple kropslige øvelser og afspænding får redskaber til brug i hverdagen. Hver lektion består af fysiske øvelser som eks. yoga samt mental og kropslig afspænding i forskellige udgangsstillinger. Medbring evt. en pude og et tæppe.

Åndedrætstræning

Vi arbejder med at optimere det naturlige åndedræt. Uanset hvem du er, hvor du er i livet, kan du få noget ud af at træne dit åndedræt. Målrettet træning med åndedrættet har en positiv effekt på humøret og styrker  sundheden og samarbejdet mellem krop og sind. Du lærer øvelser og teknikker, som du kan arbejde videre med derhjemme.

FysioFlow

Fysioflow er en træningsmetode, som arbejder med kroppens bindevæv – kroppens fascier – med det formål at øge bevægeligheden og aktivere kroppens ro- og hvilesystem. Fysioflow starter altid med at varme vævet op gennem små bløde bevægelser og naturlige sving. Herefter arbejdes med små bouncende bevægelser i aktive, dynamiske stræk og mobilitetsøvelser for hele kroppen. Afslutningsvis er der kort afspænding med fokus på åndedrættet.

Foamroller

På dette hold anvender vi foam roll, som giver en enestående mulighed for at behandle spændinger i kroppens bindevæv. Kom på dette kvikhold, der kombinerer selvbehandling med fokus på åndedrættet og kropslig balance.

Stærke & smidige fødder

Fødderne bliver ofte glemt indtil de begynder at gøre ondt. Vores fødder bliver stive og svage, og derfor skal de trænes ligesom resten af kroppen. Uanset om du har problemer med dine fødder eller ej vil holdet være noget for dig.

Så kom og giv dine fødder den opmærksomhed de fortjener – de skal ”bære” dig hele livet. Der vil være fokus på at opnå smidighed og styrke i fødderne, og der vil være plads til at tage individuelle hensyn.